Trh so smartfónmi sa mení. Množstvo tradičných značiek neprežíva najlepšie obdobie a zaznamenáva pokles. Samsung zasiahla aféra vybuchujúcich modelov Galaxy Note 7 a tento problém bude asi dlho doznievať. Podľa analytickej spoločnosti Strategy Analytics klesli Samsungu tržby medziročne o 10 percent.
V tohtoročnom treťom štvrťroku predal 75,3 milióna smartfónov, v rovnakom čase vlani to pritom bolo 83,8 milióna. Nedarí sa ani Applu, aj keď mu tržby poklesli len o päť percent. V treťom štvrťroku sa predalo 45,5 milióna iPhonov, hoci vlani to bolo 48 miliónov.
Hoci tradiční výrobcovia strácajú, čínske značky rastú. A to nemálo. Tretí najväčší výrobca na svete je Huawei, ktorý predal v spomenutom období 33,6 milióna smartfónov, kým vlani to za rovnaké obdobie bolo 26,7 milióna kusov. Čínskemu výrobcovi tak tržby vzrástli o osem percent.
Ešte väčší rast zaznamenala v našich končinách málo známa značka Oppo. Tej tržby medziročne vzrástli o závratných 140 percent. Rovnako ako Oppo nie je v Európe nijako výrazne známa ani značka Vivo, ktorej popularita tiež stúpa. Oppo aj Vivo sú okrem čínskeho trhu aktívni aj inde v juhovýchodnej Ázii, napríklad v Thajsku, Indii alebo Malajzii.
Tieto údaje dokazujú, aký dôležitý je čínsky trh aj zvyšok Ázie. Samsung tam už dávno nedominuje a rovnako sa tam v poslednom čase nedarí iPhonom. Čínski zákazníci si zato našli cestu k lokálnym výrobcom, ktorí vedia ponúknuť špičkové smartfóny porovnateľné so svetovou konkurenciou.