Očakáva sa, že už v prvom roku by mali byť v prevádzkovom zisku. Taká je ambícia štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá IC vlaky od 11. decembra ani nie po roku od ich zrušenia vracia späť na slovenské koľajnice.
Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký ich považuje za vlajkovú loď dopravcu. Nové vlaky by mali byť najrýchlejším spojením Bratislavy a Košíc – trasu z hlavného mesta na východ Slovenska by mali zvládnuť za 4 hodiny a 42 minút. „Čas je ten najväčší ťahák,“ vyzdvihol Hlubocký. Práve na rýchle spojenie východu a západu krajiny chce ZSSK prilákať cestujúcich do vozňov IC vlakov.
Vlaky budú v obidvoch smeroch medzi Bratislavou a Košicami zastavovať v Trnave, Žiline, Poprade a Kysaku. Aj napriek výzvam niektorých predstaviteľov miest, aby sa počet staníc rozšíril, dopravca o doplnení zastávok momentálne neuvažuje.
Od 11. decembra, čiže od pravidelnej úpravy železničných cestovných poriadkov, tak budú po slovenských koľajniciach denne premávať dva páry IC vlakov. Z Bratislavy budú štartovať o 9.47 h a 15.47 h. Opačným smerom pôjdu z Košíc v pondelok až sobotu o 7.31 h a 15.31 h a v nedeľu o 9.31 h a 15.31 h.
Obnovené IC vlaky však budú zatiaľ premávať len s piatimi vagónmi. Dopravca bude vlaky prevádzkovať bez dotácie od štátu, preto v nich bude platiť osobitný cenník. To znamená, že bezplatná doprava sa v nich nebude dať uplatniť.