Hoci sú nákupy cez internet na Slovensku už bežné, objednávanie potravín v e-shopoch vzbudzuje u mnohých obyvateľov ešte nedôveru. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý sa robil na reprezentatívnej vzorke 525 respondentov. Prieskum ukázal, že 98 percent respondentov využíva na nakupovanie elektronické obchody, pričom 35 percent opýtaných ich používa niekoľkokrát do mesiaca.
Najčastejšie nakupovanými kategóriami produktov sú oblečenie, drogéria, kozmetika a parfumy. Naopak, podľa prieskumu na Slovensku stále pretrváva nedôvera pri nakupovaní potravín cez internet. Približne 60 percent respondentov totiž uviedlo, že si potraviny takýmto spôsobom nekupuje nikdy. Takmer polovica opýtaných nenakupuje cez internet ani lieky, výživové doplnky alebo poistenie.
So svojím posledným nákupom cez internetový obchod bolo spokojných 92 percent respondentov. Pritom 22 percent ľudí zapojených do prieskumu uviedlo, že už nikdy viac nenakupovali v e-shope, s ktorým mali negatívnu skúsenosť, a ďalších 44 percent sa mu vyhne, ak budú mať možnosť kúpiť rovnaký tovar inde. Vzhľadom na širokú dostupnosť e-shopov a nimi ponúkaných produktov je teda podľa prieskumu lojalita zákazníkov k nim nízka a kľúčovú úlohu hrá práve spokojnosť po každom jednotlivom nákupe.
V prieskume zároveň 26 percent ľudí uviedlo, že už zažilo pri nakupovaní cez internet negatívnu skúsenosť. Najčastejšie išlo o dlhú dodaciu lehotu tovaru, jeho poškodenie alebo tovar nezodpovedal opisu uvedenému v e-shope, prípadne bol doručený poškodený. Naopak, veci, ktoré dokážu zákazníkov e-shopu potešiť, sú najmä darčeky k nákupu, rýchlosť dodania alebo zľava pri objednávke.