Francúzska spoločnosť Alstom vyvinula prvý osobný vlak na vodíkový pohon. Inovatívne súpravy majú spočiatku premávať na saskom vidieku, kde sa majú otestovať v praxi. Vlak Coradia iLint už absolvoval testovaciu jazdu zo stanice v hesenskom Wiesbadene. Vlak okrem vodnej pary nevypúšťa do ovzdušia nijaké emisie. Energiu mu dodávajú spaľovacie komory a jeho pohyb po koľajniciach je veľmi tichý.
Súprava má na streche vodíkové nádrže, palivový článok a batérie sú umiestnené na podvozkoch súprav. Vlaky budú vhodné na neelektrifikované prímestské trate. Princíp pohonu funguje tak, že sa v komorách stretáva vodík s kyslíkom vo vzduchu a vzniká elektrický prúd pre elektromotory. Dve veľké batérie sa nabíjajú energiou, presahujúcou potreby motorov. Do nich sa ukladá aj energia, vznikajúca pri brzdení.
Vlak na vodík bude prvé sériovo vyrábané vozidlo svojho druhu na svete. Budúci rok začne pravidelne premávať v Dolnom Sasku a prvé dva prototypy budú jazdiť na trasách z Bremerhavenu do Buxtehude a Cuxhavenu. Do roku 2020 plánujú prevádzku 14 súprav, pričom porýnsko-mainzské dopravné združenie chce objednať 26 takýchto vlakov za 150 miliónov eur.
Najvyššia rýchlosť Coradia iLint je 140 km/h. Nádrže umožňujú prejsť na jedno doplnenie vzdialenosť do 800 km. Interiér vlaku ponúka 150 miest na sedenie, celkovo dokáže prepraviť 300 pasažierov.