Pri zhusťujúcej sa premávke na cestách a neraz pomerne rozsiahlych dopravných obmedzeniach sa obyvatelia väčších miest snažia nájsť čo najjednoduchšie riešenie, ako sa v zápchach rýchlo prepraviť na miesto určenia. K pomerne rozšíreným bicyklom v posledných rokoch pribúdajú čoraz obľúbenejšie kolobežky.
Kolobežkárov zákon zaraďuje spolu so skejtbordistami a korčuliarmi medzi chodcov. Zákonodarcovia zjavne netušili, že existujú aj veľké kolobežky. „V Bratislave jazdí na veľkých kolobežkách s nafukovacími kolesami vyše sto ľudí,“ hovorí kolobežkárka Beáta Veverová, pričom spresňuje, že ide o kolobežky rozmerovo podobné skladacím bicyklom.
Kolobežkári môžu vďaka zneniu zákona využívať na jazdu chodníky, ale aj cyklochodníky s tým, že nesmú ohrozovať a obmedzovať cyklistov, ktorí majú prednosť. Okrem toho sú kolobežky použiteľné aj na kombinovanú prepravu prostriedkami MHD.
Nadšená kolobežkárka navyše dopĺňa, že zdravotné účinky tejto prepravy sú u nás nedocenené. „Kolobežka oproti bicyklu rozhýbe celé telo, má terapeutické účinky najmä na chrbticu, odľahčuje pohybový aparát a v neposlednom rade posilňuje a formuje svalstvo celého tela, najmä však stehná, zadok, brucho.“
Aj napriek zjavnému nedostatku cyklotrás Beáta Veverová tvrdí, že Bratislava je na kolobežke zjazdná. Tento prostriedok má však nižší podvozok, a preto treba byť pri jazde v meste na nekvalitných povrchoch a s neupravenými zjazdmi z chodníkov veľmi obozretný. Naozajstný boom zažívajú predovšetkým elektrické kolobežky, keďže sú rýchle a zároveň aj ekologické. Dokážu ísť rýchlosťou až 30 kilometrov.
Začínajú však pribúdať sťažnosti od chodcov, ktorí sa cítia na chodníkoch ohrození bicyklami a kolobežkami. Ministerstvo vnútra preto podľa hovorkyne Prezídia policajného zboru Denisy Baloghovej pripravuje zmenu zákona o cestnej premávke a ráta aj s úpravou pravidiel pre kolobežky s pomocným motorom.