Voda a krv nad vodou je názov nového muzikálu Jána Ďurovčíka so skladbami československej hudobnej legendy, skupiny Elán. Príbeh na motívy knihy Gróf Monte Cristo Alexandra Dumasa mal premiéru v pražskom Divadle Kalich.
„Do posledného miesta naplnená sála sa počas trojhodinového predstavenia smiala, plakala, povzbudzovala a tlieskala. Pri záverečnej viac ako 20 minút trvajúcej standing ovation si diváci s účinkujúcimi spievali, pričom viacerým tiekli slzy dojatia,“ informovala PR manažérka Andrea Čurná.
Podľa jej slov sa hlavní tvorcovia priamo po predstavení prihovorili divákom v sále. Ďurovčík v návale emócií povedal len dve vety: „Milujem divadlo. To je všetko.“ Choreograf a režisér následne na pódium zavolal Joža Ráža, Jána Baláža a Vaša Patejdla. Líder skupiny Elán Ráž sa režisérovi poďakoval slovami: „Ja by som vyzdvihol úlohu Jána Ďurovčíka, ktorý to geniálne spracoval a bez neho by to nebolo. Ďakujeme.“
Za výborný označil nový Ďurovčíkov muzikálový počin Patejdl, ktorý pripravoval nové aranžmány známych elánovských hitov. „A ja si pripadám ako jeden z otcov dieťaťa, ktoré sa práve narodilo. Je to trochu iný pomer, dieťa trvá deväť mesiacov, mne to trvalo šesť mesiacov, kým sme to celé dali dokopy a teraz je ten plod na svete.
Tá práca sa vyplatila,“ konštatoval. Líder elánistov podčiarkol, že najdôležitejším v celom projekte je Ďurovčík, ktorý ho vymyslel, zrežíroval a pripravil choreografiu. „Keby sme boli v Amerike, tak toto je svetový hit,“ vyhlásil Ráž.
Tím Elán a Ján Ďurovčík už v minulosti uviedli spoločný muzikál Ôsmy svetadiel, pre ktorý vznikla aj skladba Len kým tu si. Tá sa neskôr objavila aj ako bonusová nahrávka Elánu na reedícii albumu Živých nás nedostanú. „Pre Ôsmy svetadiel sme pripravili skladbu Len kým tu si, z ktorej sa stala alfa a omega ženského muzikálového spievania, merná minca vysokého sopránového veľkoáriového spievania,“ poznamenal Ďurovčík.
V novom muzikáli Voda a krv nad vodou je takisto skladba pre muzikál na mieru – Vinný aj nevinný. Pod hudbu sa podpísal Vašo Patejdl, autorom textu je Ľubo Zeman. „Povedal som im, aké je miesto, že potrebujem použiť spojenie vinný – nevinný. Vašova hudba bola na prvú a Ľubošov text detto. Potom sme to len upravili do árie,“ uzavrel režisér.