Koalícia strán Progresívne Slovensko a Spolu predstavila nový marketingový vizuál pre zvyšnú časť predvolebnej kampane pred parlamentnými voľbami. Na sociálnej sieti ho okomentoval spisovateľ Jozef Banáš.
„Priatelia, zdá sa, že začína prihárať, kampaň naberá grády,“ píše v úvode svojho statusu Banáš. Všimol si totiž nové slogany koalície PS/Spolu, ktorá sama seba označuje za mladú silu, pričom akčnejšou rétorikou sa zjavne snaží zmobilizovať ďalších voličov.
Novými heslami progresívcov sú „Mladá sila“ či „Poďme do nich!“ s dôvetkom „Za férové Slovensko!“ Banáš však upozorňuje, že každá bitka je férová len vtedy, ak má pravidlá. „Mám nedobrý pocit, že naši odvážni mladíci na ne akosi zabudli,“ píše a dodáva: „Inak mi zišlo na um, aké by asi boli reakcie mladej sily, keby s takouto výzvou prišiel Kotleba.“
V príspevku uverejnil fotografiu bitkárskych pravidiel, ktoré je potrebné dodržiavať v istom bistre v Tisovci. Banáš si myslí, že práve tieto tisovské pravidlá môžu byť pre progresívnu „mladú silu“ osožné, najmä čo sa týka zvolania na ich konci: (“Poď von!”).
„Bitka na čerstvom vzduchu má totiž aj zdravotný význam. A najmä treba mať na pamäti, že aj vyzývateľ to môže v bitke schytať. A to najpodstatnejšie: Bitkár je ten, kto bojuje s inými. Bojovník je ten, kto bojuje sám so sebou, so svojimi slabosťami,“ píše Banáš. Ak by on bol mladou silou, zvolil by skôr heslo „Poďme do seba!“, ktorému bitkár asi neporozumie.