V Bratislave opäť začínajú premávať električky po zrekonštruovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály až do mestskej časti Dúbravka. Sprevádzkovaním úseku Kútiky – Záluhy sa tak skončila druhá etapa modernizácie tejto trate.
Spusteniu premávky električiek do Dúbravky doteraz bránil spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod elektrickou stanicou – meniarňou Dolné Krčace. Mestu sa však po dvoch neodkladných opatreniach súdu podarilo dostať do elektrickej stanice a zrealizovať v nej nevyhnutné úpravy.
Dopravný podnik Bratislava sľubuje, že cestujúcich električkou do Dúbravky čaká skrátenie jazdných časov, vyššia miera komfortu a lepšia bezbariérovosť i informovanosť: „DPB predĺži trasu linky 4 až po konečnú Pri kríži. Vďaka spusteniu premávky električiek sa zároveň skončí premávka linky náhradnej dopravy X5.“
Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé štyri minúty v špičke, každých päť minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov. Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj zabezpečený novými nízkopodlažnými električkami. Na zastávkach v Karlovej Vsi a Dúbravke bol umiestnený nový mestský mobiliár.
Električky od 19. decembra 2019 premávali zatiaľ po časti zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi. V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).
Od začiatku mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie karloveskej radiály, ktorá má trvať do septembra 2020. Modernizovať sa má najdlhší a hlavný úsek trate od tunela po Molecovu.
V rámci nej bude okrem iného vybudovaný prestupný uzol Molecova. Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.