Jazdíte často mimo spevnené cesty a nechcete nechať nič na náhodu? Z Ruska prichádza jedno extrémne riešenie. V automobilovom svete existuje množstvo vozidiel, ktoré sa rokmi dostali do „siene legiend“.
Svoje miesto tu má nepopierateľne aj ruský terénny model výrobcu AvtoVAZ s označením Lada 4×4. U nás, najmä v rokoch minulých, bola známa skôr pod označením Lada Niva.
Tento ultimátny stroj do terénu a na prácu si vyslúžil uznanie nielen pre svoju jednoduchú koncepciu, ktorú si zachováva aj napriek všadeprítomným modernizáciám, množstvu elektroniky a posilňovačov, no taktiež vďaka svojim jedinečným vlastnostiam. Dostať model 4×4 (Niva) na hranu je totiž aj v ťažkých podmienkach mimo spevnených povrchov pomerne náročné.
Dcérska spoločnosť VIS-AVTO sa však snaží posunúť tieto špičkové výkony modelu v teréne ešte na podstatne vyššiu úroveň: predstavila nové vozidlo určené do snehu a močiarov, ktoré je založené na známom pick-upe VIS-23461.
Ten ponúka predĺženú kabínu a stojí na základoch práve spomínanej Lady 4×4. Informácie pochádzajú z webu LADA 4×4 Niva Club, ktorá zverejnila aj fotky zo skúšobnej jazdy.
Predná náprava zostala pôvodná, s odpružením vinutými pružinami, avšak zadná bola prebraná z podobne extrémneho špeciálu Bronto Marsh s listovými pružinami. Okrem toho, že zadná náprava je portálová a prispieva k špičkovým vlastnostiam v teréne, je vybavená uzávierkou diferenciálu.
Najväčšou vizuálnou zmenou je oproti štandardnému pick-upu VIS-23461 zväčšenie svetlej výšky, rozšírenie karosérie s výraznými blatníkmi v štýle modelu Bronto Marsh a najmä osadenie obrovských terénnych nízkotlakových pneumatík. Výhodou má byť dobrá priechodnosť aj skrz bažinatý povrch. Oproti modelu Bronto Marsh však nedokáže plávať.
Pre pohodlné nastupovanie do interiéru, ktorý je v podstate v nezmenenej podobe oproti aktuálnemu vylepšenému prevedeniu v Lade 4×4 (nový prístrojový panel, nový systém klimatizácie, pohodlnejšie sedadlá…), sú medzi veľkými kolesami hliníkové nášľapy. Strechu zdobí okrem praktickej „záhradky“ aj doplnkové osvetlenie.
Vozidlo je vybavené 1,7-litrovým benzínovým motorom s výkonom 61 kW (83 koní) a krútiacim momentom 133 Nm. Pohonné ústrojenstvo tvorí spolu s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a podľa predbežných informácií tento extrémny pick-up ešte nedostal svoje vlastné oficiálne označenie.
Aj napriek tomu však novinka smeruje do sériovej výroby na základe individuálnych objednávok. Kedy sa má s produkciou začať a aká bude finálna cena za tohto mastodonta do terénu, zatiaľ nie je známe.