O príchode čínskych investícií na Slovensko sa hovorilo už pred niekoľkými rokmi v súvislosti s projektom novej hodvábnej cesty. Ide predovšetkým o vybudovanie prekladiska tovaru, ktorý by do Európy prúdil z východu po širokorozchodnej železnici. V hre je aj východ Slovenska.
Cez logistický park by ročne prešlo až milión kontajnerov. Investícia by si však pravdepodobne vyžadovala modernizáciu úseku širokorozchodnej trate z Čiernej nad Tisou do Košíc, prípadne aj okolia, kde by prekladisko vzniklo.
Čínska strana by sa zase zaviazala presmerovať do nového logistického parku časť vlakov, mieriacich na starý kontinent. Do Európy prichádza ročne vyše tritisíc čínskych vlakov, na Slovensko z nich však momentálne príde len pol percenta.
Do úvahy pripadá predovšetkým prekladisko pri Košiciach, kde sa končí širokorozchodná trať z východu. Ďalšou alternatívou by mohla byť aj železničná stanica v Čiernej nad Tisou, terminál kombinovanej dopravy Dobrá či Haniska pri Košiciach.