Slovenskému lekárovi, ktorý pracuje v nemeckom meste Meissene, sa veľmi osvedčil nový postup včasnej ambulantnej liečby pacientov s ochorením COVID-19. Možnosť využitia ivermektínu najnovšie skúma aj Svetová zdravotnícka organizácia (WHO).
„Je v kompetencii ministerstva zdravotníctva umožniť dovoz tohto lieku na Slovensko už dnes a v kombinácii s ďalšími bezpečnými liekmi zvýšiť šance na normálny život, po ktorom všetci túžime,“ povedal v rozhovore pre Pravdu ambulantný internista Martin Novysedlák.
Medzinárodná pracovná skupina FLCCC na základe rozsiahlych vedeckých poznatkov a vlastných skúseností najprv vypracovala terapeutický plán pre liečbu hospitalizovaných pacientov a v posledných týždňoch uverejnila aj odporúčanie na profylaxiu a ambulantnú liečbu založenú na ivermektíne, kalcitriole (vitamíne D3), vitamíne C, zinku, aspiríne a pod.
Koncom novembra sa v prvom DSS objavil COVID-19. Keď prvý pacient po krátkej hospitalizácii zomrel, začali klientov liečiť. Každému bol podaný vitamín D (jednorazovo 1 µg alfacalcidolu a ďalej týždenne 20 000 IU cholecalciferolu D3). Z 34 RT-PCR pozitívnych klientov sa rozvinuli stredne ťažké príznaky (horúčky, kašeľ, celková slabosť) u 12 klientov.
Tým podávali podľa odporúčaní FLCCC jednorazovo 12 mg ivermektínu, zinok, vitamín C (2- až 3-krát 1 g denne) a lieky proti zrážaniu krvi (nízkomolekulárne heparíny). Prišlo k jednej hospitalizácii a dvom úmrtiam. Po tejto úspešnej skúsenosti začal Martin Novysedlák tento koncept používať aj u niektorých ambulantných pacientov.
„Deň pred Štedrým dňom, čiže 23. decembra, sa objavilo ochorenie v druhom DSS, keď bola hospitalizovaná pacientka na neurológii a mala pozitívny test na COVID-19. Pomocou antigénového testu bolo identifikovaných celkom 33 pozitívnych klientov, u 28 sa rozvinuli príznaky ochorenia a bola im okamžite podaná uvedená liečba.
Posledný deň roku 2020 boli všetci klienti stabilní, nedošlo k hospitalizácii ani k úmrtiu (rozhovor vznikol 31. 12. 2020). Konečný výsledok bude možné zhodnotiť v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov. Strach z neistoty u personálu, klientov a rodinných príslušníkov vystriedal pokoj a spokojnosť s tým, že máme prehľadný a účinný systém,“ vraví Martin Novysedlák.