Prešlo už neuveriteľných 138 rokov, odkedy Karl Benz zhotovil prvý automobil. Vozidlá na kolesách boli známe aj predtým, ale až v roku 1885 Benz zrealizoval svoju víziu vozidla, ktoré by používalo iný ako parný pohon.
Skonštruovaniu auta predchádzal vynález spaľovacieho motora. Jednovalcový štvortaktný benzínový motor s elektrickým zapaľovaním, ktorý mal byť základom pohonu dopravných prostriedkov budúcnosti, predviedol Benz v roku 1879. Odvtedy sa síce technológia pohonu zdokonalila, ale stále využíva rovnaký princíp.
Prvé auto na svete rozhodne nevyzeralo ako tie dnešné. Vlastne jediné veci, ktoré majú moderné autá spoločné s tým prvým, sú motor a kolesá. Aj tie v inom počte, keďže štvorkolesové vozidlá značky Benz sa začali vyrábať až od roku 1891. Svoj vynález si Karl Benz nechal patentovať 29. januára 1886 ako „vozidlo poháňané benzínovým motorom“.
Malo tri kolesá, konštrukciu z dreva a kovu, vyvýšenú sedačku s čalúnením na sedacej časti a operadlách a dvojicu pák na dosah vystretých rúk. Týmito pákami mohol vodič ovládať smer idúceho vozidla a jeho rýchlosť. Motorwagen, ako sa vozidlo nazývalo v nemčine, mal výkon iba 0,75 konskej sily (0,55 kW).
Dva roky po oficiálnom patentovaní vynálezu chcel jeho tvorca dokázať, že automobil je súci aj na dlhé trasy. So svojimi dvoma synmi na ňom prešiel prekvapivých 180 kilometrov. Nezávisle od Benza vyrobil svoj vlastný automobil aj Gottlieb Daimler v roku 1886.
Predchádzal mu prvý motocykel, ktorý skonštruoval v roku 1885 spoločne s Wilhelmom Maybachom. Práve Maybach o päť rokov neskôr vyrobil prvé auto značky Mercedes. Malo skvelých 35 konských síl, štyri kolesá a skutočný kokpit. Tento kabriolet je právom považovaný za prvý moderný automobil.
Značky Benz, Daimler a Maybach dnes tvoria jednu firmu. Vznikla v roku 1926 pod názvom Daimler-Benz AG, tesne pred smrťou Karla Benza a vyše štvrťstoročie po smrti Daimlera. Nasledovný vývoj automobilizmu je takmer neuveriteľný – z nepôvabných strojov vznikli dopravné prostriedky, ktoré vynikajú luxusom, komfortom aj výkonom.