Počet ľudí, ktorí platia za svoj nákup pri termináloch obchodov mobilmi, výrazne rastie. Tento rok tvorí podiel platieb mobilnými zariadeniami 30 percent z celkového počtu úhrad pri pokladniach. Pred šiestimi rokmi to boli pritom len 2 percentá a pred troma rokmi 12 percent.
Počet vydaných virtuálnych platobných kariet sa už približuje k plastovým, vyplýva z údajov spoločnosti Home Credit. „Z roka na rok badáme omnoho vyšší záujem o využívanie technologických inovácií aj v oblasti spotrebiteľského financovania.
Kým ešte v roku 2019 bol podiel platieb mobilnými peňaženkami len na úrovni dvoch percent, o dva roky neskôr vzrástol až štvornásobne na osem percent. Vlani to už bolo 27 percent a za prvé štyri mesiace tohto roku registrujeme ďalší nárast, a to na 30 percent zo všetkých platieb pri pokladniach,“ uviedol obchodný riaditeľ Home Credit Marek Tomčík.
Bezkontaktné úhrady mobilným zariadením sú podľa spoločnosti obľúbené najmä pre ich užívateľskú jednoduchosť a bezpečnosť. Ako ďalej vyplýva z údajov spoločnosti, v minulom roku obyvatelia SR priemerne za jeden nákup mobilom zaplatili 29 eur. V prípade klasickej platobnej karty to bolo o euro menej, teda 28 eur.
Najviac platieb mobilnými zariadeniami sa podľa odborníkov uskutočňuje prostredníctvom smartfónov, najčastejšie cez Google Pay (59 percent) a potom Apple Pay (40 percent). Menej ako 1 percento tvoria platby hodinkami či inteligentnými náramkami v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.
„Z našich údajov za január až apríl tohto roku vyplýva, že pomer vydaných virtuálnych a klasických platobných kariet je v pomere 48 percent ku 52 percent. Teda virtuálne karty postupne dobiehajú plastové. Pre porovnanie, ešte pred piatimi rokmi tvorili virtuálne karty len 1 percento, pred dvoma rokmi to bolo 18 percent a vlani už 42 percent,“ dodal Tomčík.