Generácia Z trávi viac času na sociálnych sieťach ako s priateľmi, často sa preto cíti osamelá a presýtená informáciami. Tretine mladých ľudí chýba skutočná blízkosť a takmer štyria z desiatich sa cítia pod tlakom neustáleho porovnávania na sociálnych sieťach. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Mastercard a UniCredit Bank, ktorý realizovala agentúra Datank v auguste tohto roka na vzorke 525 respondentov z generácie Z a Y z celej SR.
Mladí ľudia trávia na sociálnych sieťach tri hodiny, čo je viac ako 2,3 hodiny času s priateľmi. To posilňuje pocit osamelosti a informačné preťaženie. Zároveň však zaznieva túžba po autentických stretnutiach bez telefónu, najmä na miestach, kde je hudba, priatelia a možnosť stretnúť nových ľudí.
Z prieskumu vyplynulo, že generácia Z často zažíva pocit digitálnej únavy, pretože je neustále zapojená do online diania, čo jej berie aj energiu. Oproti tomu mileniáli, teda generácia Y, viac selektuje, čo zdieľa a dokáže sa s obsahom na sociálnych sieťach vyrovnať cielenejšie. Pre obe generácie zároveň platí, že skutočné zážitky a osobné momenty sú nenahraditeľné, viac ako tri štvrtiny mladých ľudí považujú za dôležité zažiť ich bez mobilu.
Podľa prieskumu porovnávanie na sociálnych sieťach vedie mladých ľudí k pocitom osamelosti, úzkosti a nespokojnosti. Každodenné trávenie času na sociálnych sieťach sa zmenilo na návyk, pričom tretina mladých priznala, že berie mobil do ruky automaticky bez konkrétneho dôvodu.
Sign in
Welcome! Log into your account
Forgot your password? Get help
Password recovery
Obnova hesla
Heslo Vám bude zaslané e-mailom