Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná. Značku chce oživiť a vrátiť na výslnie. Hodnotu akvizície firma nezverejnila. Kofola uviedla, že Kláštorná je známa neutrálnou chuťou a prameňom, spĺňajúcim tie najnáročnejšie kritériá na kvalitu minerálnej vody. Z hľadiska zloženia patrí medzi najkvalitnejšie zdroje na území Slovenska.
„Do povedomia Slovákov sa zapísala reklamným prívlastkom ‘kráľovná minerálnych vôd’. Pre komplikovanú vlastnícku históriu však prešla zložitými obdobiami a takmer sa na ňu zabudlo. Cieľom Kofoly je túto vysokokvalitnú minerálnu vodu oživiť a vrátiť tam, kam patrí – na stoly spokojných zákazníkov,“ uviedla hovorkyňa Kofoly Jaroslava Musilová.
V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou: po roku 1989 začala upadať, vytláčali ju zahraničné značky a na trhu mala veľmi nízky podiel. Po tom, čo značku a receptúru kúpila rodina Samaras, zažila výrazný vzostup a rozvoj. „Veríme, že rovnaký príbeh zopakujeme aj s touto minerálnou vodou. Vidíme v nej výrazný potenciál,“ je presvedčený prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola René Musila.
Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2100 ľudí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola.
Skupina má vo svojom portfóliu aj minerálne vody: pramenitú vodu Rajec, slovinskú minerálnu vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerálnu vodu Badoit a tradičné kúpeľné pramene Bílinská kyselka, Rudolfov prameň a Zaječická horká voda. V minulom roku zaznamenala Kofola tržby prevyšujúce 270 miliónov eur.