Nová reklamná kampaň maďarskej pobočky spoločnosti Coca-Cola vzbudila veľký rozruch. Najviac však v politických kruhoch a médiách. Reklama obsahujúca snímky párov rovnakého pohlavia, ktoré sa bozkávajú a držia pritom fľašu Coca-Coly, pohoršila politikov strany Fidesz.
K politikom sa pridali aj maďarské konzervatívne médiá. Spoločne vyzývajú na bojkot produktov od Coca-Coly alebo prinajmenšom k zákazu reklamnej kampane spoločnosti s názvom „Love is Love“.
Spoločnosť Coca-Cola však neplánuje ustúpiť a za svojou reklamnou kampaňou si stojí. „Usilujeme sa o rozmanitosť a rovnosť. Tak ako v podnikaní, rovnako podporujeme tieto práva aj v spoločnosti. Ako dlhodobí zástancovia komunity LGBTI veríme, že každý má právo milovať osobu, ktorú si vyberie. Kampaň, ktorá v súčasnosti prebieha v Maďarsku, tieto hodnoty odráža,“ vyhlásil tlačový hovorca spoločnosti Coca-Cola.
Coca-Cola začala kampaň s názvom „Love is Love“ v Maďarsku niekoľko dní pred budapeštianskym festivalom Sziget, kde je reklamným partnerom. Plagáty obsahujú heslá ako „Zero Sugar, Zero Prejudice (Nijaký cukor, nijaké predsudky)“. Organizátori Szigetu vyhlasujú, že nik nesmie byť diskriminovaný alebo urážaný pre farbu pleti, náboženstvo alebo sexuálnu identitu.
Podľa viacerých správ miestnych médií možno reklamy vidieť na vlakových stánkoch aj inde v hlavnom meste krajiny. Coca-Cola tiež cez víkend zdieľala vizuály reklám na svojej maďarskej facebookovej stránke.
Poslanec maďarského parlamentu István Boldog vyzval na bojkot produktov Coca-Coly, kým nebudú reklamy odstránené. Internetová petícia požadujúca bojkot a zakázanie reklamy dosiahla zhruba polovicu počtu podpisov, ktorý bol stanovený na 50-tisíc.
„Až doteraz spoločnosti v Maďarsku nepropagovali homosexualitu tak otvorene. Je to test. Ak to maďarská spoločnosť prijme, podobné kroky budú pribúdať. Plagáty, reklamy, filmy, produkty… Ak sa teraz nespamätáme, neskôr bude ťažké to zastaviť,“ uvádza sa v predloženej verzii petície.