Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s patrí k najznámejším a najrozšírenejším na svete. Po prvý raz posledné desaťročie však spoločnosť pociťuje problémy. Dôvod je jednoduchý: ľudia sa oveľa viac zaujímajú o pôvod potravín a uprednostňujú zdravú stravu.
Fastfoodový reťazec zaznamenával rekordné predaje hneď od svojho otvorenia v roku 1955. Dokázal ponúknuť cenovo dostupné, zároveň však aj návykové jedlo. Keď spoločnosť po prvý raz vstúpila na burzu, jej akcie rástli doslova raketovo. Napríklad v roku 1987 pochádzal štvrtina všetkých raňajok, ktoré ľudia jedli mimo domu, práve z reštaurácií McDonald’s.
Aj počas ekonomickej krízy sa reťazec dokázal udržať na popredných priečkach, a to predovšetkým vďaka svojmu menu za jeden dolár. V poslednom čase však bol nútený uzatvoriť viac pobočiek, ako otvoril, čo sa mu nestalo od roku 1970. Začiatkom roka 2015 oznámil zatvorenie 350 prevádzok pre nedostatočný predaj.
Onedlho nato však priznal, že musel zrušiť ďalšie reštaurácie v USA, Japonsku a Číne. Ich celkový počet nakoniec bol 700. McDonald’s zároveň oznámil zníženie príjmov o 11 percent a pokles zisku v prvých troch mesiacoch 2015 o 30 percent.
Ďalšie reťazce s rýchlym občerstvením ako Burger King, Five Guys Burgers alebo Chipotle ponúkajú zákazníkom väčší sortiment a najmä zdravšie varianty jedla. To však nie je pre McDonald’s najväčšia hrozba. V skutočnosti ho najviac ohrozuje rastúci záujem o zdravú výživu a zvyšujúce sa požiadavky na zdravšie a ekologické potraviny.
Časy sa menia. Ľudia začínajú ustupovať od fastfoodov a požadujú čerstvé a nespracované ingrediencie. Čoraz častejšie preto prechádzajú na iný typ stravovania. Preferujú miestne produkty a podporujú poctivé a čisté jedlo.