Dva roky pôsobenia Natálie Milanovej vo funkcii ministerky kultúry SR boli obdobím amaterizmu a odrazu chaosu a zlyhania celej súčasnej vlády. Myslí si to Milanovej predchodkyňa na ministerskom poste Ľubica Laššáková.
„Ministerka Milanová počas dvoch rokov jasne napĺňala trend neprofesionálneho riadenia rezortu. Jej rozhodnutia sa niesli v duchu pokus – omyl a často ohrozovali svojimi dosahmi slovenskú kultúru a ľudí pracujúcich v nej,“ uviedla exministerka kultúry a nezaradená poslankyňa NR SR z neparlamentného Hlasu-SD.
Upozornila, že do politických análov sa Milanová navždy zapíše ako jediná ministerka v Európskej únii, ktorá rezignovala na finančnú injekciu v rámci plánu obnovy a do slovenského návrhu na kultúru nezapracovala ani cent.
Milanovej vyčíta deštrukciu národno-kultúrnych ustanovizní. „Z pozície ministerky kultúry odovzdala ikonické miesto Slovákov – Múzeum SNP do rúk iného rezortu a cieľavedome oslabovala postavenie Matice slovenskej. Rovnako nechala zaniknúť národné periodiká – Literárny týždenník, Romboid a Dotyky,“ zdôraznila Laššáková.
Pripomenula tiež Milanovej predvolebné sľuby o transparentných výberových konaniach. “Pani ministerka vedome a účelovo manipulovala výberové konanie na generálneho riaditeľa Divadla Nová scéna, svoje pôvodné rozhodnutie zmenila až po tlaku verejnosti a opozície,“ upozornila.
Laššáková si kladie aj otázku, či jej nástupkyňa vôbec obhajuje záujmy slovenskej kultúry a nepodlieha lobistickým záujmom. Poukazuje pritom na aktivity rezortu, ktoré by viedli k reálnemu zníženiu podielu slovenskej hudby v súkromných rádiách.
„Rovnako sa nebránila presadeniu stavebného zákona, ktorý plánuje degradovať pracovníkov jej rezortu, dohliadajúcich na ochranu pamiatok, na bežných úradníkov, udeľujúcich stavebné povolenie,“ poznamenala Laššáková.
Ministerke súčasná poslankyňa parlamentu priznáva pozitívne body aspoň v prípade dotačných výziev, pomáhajúcich sanovať negatívny dosah pandémie COVID-19 na kultúrno-kreatívny sektor.