Dve štúdie leteckého priemyslu ukázali, že rok 2017 priniesol najmenej leteckých katastrov od roku 1946, keď bola takáto štatistika zostavená po prvý raz. Desať nehôd civilných dopravných a nákladných lietadiel si vlani vyžiadalo celkovo 44 životov. Päť z nich pritom podľa Aviation Safety Network, evidujúcej letecké nehody a únosy lietadiel, pripadá na nákladné lety, päť na osobnú dopravu.
Najbezpečnejšie bolo sedieť v dopravnom lietadle s prúdovými motormi. V nich totiž nezomrel ani jeden pasažier. Rok predtým pritom zahynulo pri 16 nehodách 303 ľudí. Posledná smrteľná nehoda civilného prúdového lietadla sa odohrala v novembri 2016 v Kolumbii. Zrútil sa tam stroj, ktorému došlo palivo počas pristávacích manévrov.
Skutočnosť, že minulý rok patril k najbezpečnejším v celej povojnovej histórii leteckej dopravy, potvrdila aj holandská spoločnosť To70, sledujúca pády lietadiel. Podľa nej sa vlani nezrútil stroj nijakej významnej leteckej spoločnosti. Vojenské lietadlá vrátane vojenských špeciálov v štúdii neboli zohľadnené.
Pravdepodobnosť, že zahyniete pri leteckej havárii, je momentálne jedna k 16 miliónom, čo robí z lietadiel najbezpečnejší dopravný prostriedok súčasnosti, a to aj napriek tomu, že celosvetová letecká doprava vzrástla v roku 2017 o tri percentá oproti predchádzajúcemu. Podľa Medzinárodnej organizácie pre civilné letectvo sa za minulý rok prepravilo vzduchom takmer 3,7 miliardy ľudí, čo je zhruba trikrát viac ako pred štvrťstoročím.
Napriek tomu však správa To70 upozorňuje aj na to, že hoci sú moderné civilné lietadlá z bezpečnostného hľadiska na vysokej úrovni, mimoriadne nízku nehodovosť v roku 2017 treba považovať za šťastie a nemali by sme poľavovať v opatrnosti. Jedným z bezpečnostných rizík je zvyšujúce sa množstvo elektronických zariadení v batožine cestujúcich. Hrozí napríklad výbuch ich lítiovo-iónových batérií.