Podiel mobilnej reklamy na celkovej inzercii vzrastie do roku 2020 z vlaňajších 19 na 30,5 percenta. Celková hodnota celosvetových výdavkov na mobilnú reklamu bude v roku 2020 predstavovať 187 miliárd USD. Vyplýva to z prognózy analytickej spoločnosti Zenith.
Mobilná reklama bude o tri roky generovať dvojnásobok objemu, ktorý bude vynaložený na reklamu na klasických počítačoch, a len o päť miliárd dolárov menej ako 192 miliárd USD vynaložených na televíznu reklamu. Pri súčasnom tempe rastu predstihne mobilná reklama v roku 2021 reklamu v televízii.
Používatelia internetu prechádzajú v súčasnosti od počítačov k mobilným zariadeniam a noví používatelia začínajú rovno na mobilných zariadeniach. A rovnakou zmenou prechádza aj online reklama. Predchádzajúce roky stúpal nákup online inzercie dvojciferným tempom. Najväčší podiel si pritom drží kategória display so 44 percentami. Patria tam napríklad bannery alebo vyskakovacie okná.
Väčšina tradičných médií aj napriek strmému vzostupu mobilnej reklamy síce stále rastie, ale zväčša iba pomalým tempom. Zenith predpovedá, že televízia a rádio do roku 2020 porastú o jedno percento ročne. Napríklad rast kinoreklamy však odhaduje na 16 percent ročne.