Lietadlo Airbus A380 je skutočný gigant. Na najväčšiu kontajnerovú loď by sa ich však vošlo za sebou päť. Až 396 metrov dlhá loď CMA CGM Marco Polo váži zhruba toľko ako 340 najväčších airbusov. Len pre lepšiu predstavu – 396 metrov je rovnaká dĺžka, ako má päť futbalových ihrísk.
Prvá cesta lode Marco Polo viedla z Číny do Veľkej Británie, kam pred niekoľkými rokmi priviezla 10-tisíc kontajnerov plných vianočného tovaru. Potom vyrazila s ďalším nákladom do Hamburgu. Loď môže v kontajneroch prevážať prakticky čokoľvek, od televízorov až po potraviny.
Loď o polovicu väčšiu ako Titanic vyrobila francúzska spoločnosť CMA CGM so zámerom poraziť svojho najväčšieho konkurenta, dánsku firmu Maersk, vlastniacu osem najväčších kontajnerových lodí na svete.
Hoci dĺžkou ich Marco Polo neprekonala, keďže lode spoločnosti Maersk merajú o 1,7 metra viac, uvezú však menší náklad. A o to práve ide. Aj keď pri svojej prvej ceste viezla Marco Polo 10-tisíc kontajnerov, môže ich prepraviť až 16-tisíc, čo je o 500 viac ako konkurencia.
Práve tieto lode udržiavajú medzinárodný zámorský obchod v pohybe. Každá prepraví státisíce ton nákladu, čo pred sto rokmi zvládli len celé flotily. Nové plavidlo by malo predovšetkým šetriť náklady – obrie tankery a kontajnerové lode majú totiž obrovskú spotrebu paliva a s rastúcimi cenami ropy stúpajú aj náklady na prepravu.
Marco Polo je vybavená aj špičkovým elektronicky riadeným motorom a niektorými ďalšími zlepšeniami, ktoré majú obmedziť spotrebu paliva. Čím je však loď väčšia, tým menej stojí doprava nákladu. Preto sa lode v posledných rokoch stále zväčšujú.
Pred 35 rokmi uviezla tá najväčšia len 1.600 kontajnerov, dnes je to desaťnásobok. Marco Polo je dokonca väčšia ako najväčšia európska vojnová loď Charles de Gaulle. Pre svoju veľkosť sa však superlode dostávajú do iného problému: existuje len niekoľko prístavov na svete, kde môžu zakotviť také obrovské plavidlá s hlbokým ponorom.