Projekt prípravy výstavby druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1 sa okrem iných dôležitých diaľničných ťahov nachádza v aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry.
Ako informovala médiá hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková, pre druhý profil D1 Beharovce – Branisko vyhlásili tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti.
Štúdia má určiť najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry sa bude môcť diať počas prevádzky pravej tunelovej rúry,“ povedala Žgravčáková.
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávajú koncom leta. „V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania,“ doplnila hovorkyňa NDS.
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. V prevádzke je od roku 2003 a priemerne cezeň denne prejde 16.000 vozidiel. Je súčasťou úseku D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov.