Známy publicista, vydavateľ a šéfredaktor magazínu ZEM & VEK Tibor Rostás čelí diskreditačnej a manipulačnej kampani aj po vydaní svojej najnovšej knihy s názvom Neviditeľno. Tak ako v prípade jeho predchádzajúcich publikácií, aj teraz nielen mainstreamové médiá, ale aj knižné predajné siete vedú sústredenú ofenzívu s cieľom ovplyvniť čitateľov Rostásových publikácií.
Tie pritom patria medzi najpredávanejšie diela na slovenskom knižnom trhu, z ktorých kníhkupcom plynie slušný zisk. To vysvetľuje fakt, prečo publicistove knihy neodmietajú predávať, ale označujú ich upozornením, podobne ako výrobcovia cigariet varujú zákazníkov, že fajčenie poškodzuje ich zdravie. “Spoločnosť Pantha Rhei ako predajca sa nestotožňuje s obsahom tejto knihy,” svieti nápis vedľa ponúkanej knižky Neviditeľno. Tá je dialógom autora s exšéfom československej rozviedky v USA Miroslavom Polreichom a odhaľuje skryté metódy práce rozviedok a diplomacie v rámci globálnej politiky.
V minulosti predajná sieť Martinus podobným spôsobom označila Rostásove knižky Mlčanie, Mlčanie II. a Archa. „Obsah tejto knihy je vnímaný ako kontroverzný, pri čítaní každej knihy odporúčame nezabúdať na kritické myslenie a názory odborníkov v danej oblasti,“ písalo sa v upozornení Martinusu. Kníhkupectvo dokonca uvádzalo, že výťažok z predaja Rostásových kníh venuje na podporu aktivít zameraných na rozvoj kritického myslenia a na boj proti tzv. konšpiráciám. Podobne boli označené knihy publicistu Ľubomíra Huďa či historika Cyrila Hromníka, ktorý odhaľuje zatajované fakty o skutočných dejinách Slovákov a Slovanov.
K paradoxnému prístupu najväčšej predajnej siete na Slovensku sa vyjadril aj samotný autor. “Na Slovensku to zašlo až tak ďaleko, že knihu Neviditeľno s mierovým posolstvom Panta Rhei označí, že sa s ňou nestotožňuje, ale Hitlerov Mein Kampf je úplne v poriadku. HEIL PANTA RHEI!” emotívne reagoval Rostás na sociálnej sieti. Vo svojom statuse zobrazil spomenutú knihu vodcu nacistov v ponuke Panta Rhei, pri ktorej skutočne chýba akékoľvek upozornenie na kontroverznosť jej obsahu, prípadne, že sa s ňou kníhkupectvo nestotožňuje.