V októbri 2016 slávnostne poklepali základný kameň naplánovanej diaľnice D4 a rýchlocesty R7. Diaľnica má odľahčiť dopravu v Bratislave, rýchlostná cesta zase skončiť trápenie šoférov smerujúcich na Žitný ostrov. Dielo sa zaviazal postaviť súkromný koncesionár, ktorému budeme cesty splácať. Slovensko by malo podľa predbežných informácií uhradiť za dielo počas 30-ročného splácania 1,9 miliardy eur.
Rozsiahly projekt vytvorí nultý obchvat Bratislavy s celkovou dĺžkou 59,1 kilometra. Jeho súčasťou je aj niekoľkokilometrový most ponad Dunaj. Priamo naň bude nadväzovať sústava ďalších mostov. Mostné objekty budú stáť na 41 podporných pilieroch s maximálnou dĺžkou 20 metrov.
S budovaním samotného mosta sa však zatiaľ nezačalo, a tak sa objavili oprávnené pochybnosti, či je možné takú rozsiahlu stavbu dokončiť v určenej lehote. Súkromné konzorcium sa pritom zaviazalo, že obchvat skolauduje do novembra 2020. Pomalé tempo prác vyvoláva obavy aj na ministerstve dopravy. Ministerstvo sa však vyhlo priamej odpovedi na otázku, či staviteľovi hrozí pokuta a ak áno, v akej výške.