Počet internetových obchodov na Slovensku presiahol osemtisíc, čo predstavuje medziročný nárast o zhruba 15 percent. Najviac špecializovaných obchodov vzniklo v oblasti oblečenia, elektroniky a parfumov. V konkurenčnom boji medzi nimi pritom zohráva čoraz väčší význam kvalita a servis, pričom význam ceny postupne klesá.
Prudký nárast e-shopov sa prejavuje aj v balíkovej preprave, a to najmä zmeneným pomerom medzi doručením do firiem a na súkromné adresy. V roku 2017 podľa Dušana Vilhana, obchodného riaditeľa slovenskej skupiny Geis, doručila spoločnosť na súkromné adresy 30 percent z celkového počtu zásielok.
„Mení sa skladba tovaru, veľkosť zásielok, ale aj požiadavky zákazníkov. Týka sa to predovšetkým monitoringu zásielok, keď odosielateľ aj príjemca chcú mať čo možno najpresnejšie informácie o doručovaní, teda rôzne druhy avíz, spresňovanie časového okna doručenia, ale aj napríklad možnosť určiť si parametre doručenia,“ opísal.
Pri balíkovej preprave je stále populárnejšia aj platba kartou alebo možnosť vyzdvihnutia zásielky na výdajnom mieste. Z tohto dôvodu vznikajú siete výdajných miest. „Dnes je v medzinárodnej sieti zapojených takmer 800 rôznorodých predajní a preprava na ne je zvyčajne lacnejšia ako štandardné doručenie na adresu priamo domov,“ priblížil Vilhan.