Hlavným cieľom zavedenia rekreačných poukazov je podpora cestovného ruchu na Slovensku prostredníctvom finančného príspevku od zamestnávateľa, ktorý môžu zamestnanci využiť na pobyt v našej krajine.
Hoci sú rekreačné poukazy v platnosti iba od začiatku roka, poskytovatelia ubytovacích služieb zaznamenali rastúci záujem o pobyty na Slovensku. Poukazy prinášajú počas dovolenkovej sezóny viac návštevníkov našim hotelom, penziónom či rekreačným zariadeniam, v ktorých turisti prežijú najmenej dve noci.
Z prieskumu spoločnosti STEM/MARK, uskutočneného ešte vo februári 2019 na reprezentačnej vzorke slovenskej populácie, zloženej z 1259 respondentov, vyplýva, že na Slovensku prežíva dovolenku viac ako 86 percent Slovákov. O možnosti znížiť si náklady na dovolenke vďaka príspevku zamestnávateľa cez rekreačný poukaz v súčasnosti vie už 83,6 % Slovákov. Slováci prežívajú na dovolenke v našej krajine v priemere 4 – 7 dní (45,4 %), 1 – 3 dni dovolenkuje 33,6 % opýtaných.
To, že spotrebiteľské správanie slovenských dovolenkárov výrazne ovplyvnil práve rekreačný príspevok, potvrdzuje aj analýza portálu ZľavaDňa. Predaj domácich pobytov totiž v máji medziročne rástol o 18 percent. Hlavný nápor sa síce očakáva až v júni, no letný predaj začal v tomto roku skôr ako obvykle.
Aj napriek príspevku na rekreáciu opätovne rastie záujem o Poľsko a to medziročne o takmer 10 %. „Cena pobytov na Slovensku stúpa, kapacít je menej, očakáva sa teda, že hotely budú plné aj za vyššie ceny. V takomto prostredí sú blízke a kvalitné hotely v Poľsku výbornou alternatívou,“ hovorí Martin Rakovský zo ZľavyDňa.
Michal Galica, výkonný riaditeľ rezortu Gothal Liptovská Osada, považuje zavedenie rekreačných poukazov za nesporný benefit pre segment domáceho cestovného ruchu a hotelierstva. „Sme presvedčení, že zámer podporiť toto odvetvie hospodárstva sa týmto opatrením naplní. Zároveň je to transparentný benefit pre verných zamestnancov.
Zo štatistík vieme, že dovolenka na Slovensku je každým rokom obľúbenejšia a vďaka rekreačným poukazom môže byť dostupnejšia pre širšie masy, najmä mladé rodiny s deťmi,“ myslí si Michal Galica a dodáva: „V súčasnej dobe evidujeme zvýšený záujem o čerpanie rekreačných poukazov. Na legislatívnu úpravu sme flexibilne zareagovali zaradením špeciálneho akciového balíčka do našej ponuky. Ide o ‘Rodinný pobyt na rekreačný poukaz’.“