Automobilka Škoda Auto plánuje v nasledujúcich troch rokoch zdvojnásobiť počet indických miest, v ktorých má svoje predajné zastúpenie. Plán je súčasťou viac ako 25-miliardovej investície materského Volkswagenu do ofenzívy koncernových značiek na trhu druhej najľudnatejšej krajiny sveta.
„Značný rast počtu dealerstiev je dôležitou súčasťou nášho projektu rozvoja v Indii a vzhľadom k plánovanému rastu predaných vozidiel na tamojšom trhu aj dôležitý predpoklad ďalšieho úspechu,“ hovorí hovorca Škody Auto Zdeněk Štěpánek.
„Máme teraz dílerstvo v piatich desiatkach indických miest. Súčasťou našich plánov je zvýšenie až na viac ako stovku miest v nasledujúcich troch rokoch, „dodáva. Automobilka plánuje pokryť dopyt najmä v južných častiach Indie, cieľom koncernových značiek je odhryznúť si tam v najbližších rokoch až päť percent trhu.
Škoda Auto postaví novú továreň v Turecku, alebo Bulharsku. Znervózňuje české odbory Škoda Auto v krajine v posledných rokoch predávala relatívne stabilne okolo sedemnástich tisíc áut, čo približne zodpovedá 1,5 percenta jej celkové minuloročnej produkcie. Tento rok Volkswagen oznámil plán zlúčiť v Indii pod Škodu Auto všetky firmy, ktoré tam vyrábajú a predávajú osobné vozne skupiny.
India sa pritom vlani stala štvrtým najväčším výrobcom áut. „Po Číne, Japonsku a Spojených štátoch,“ hovorí Tomáš Rousek z tamojšej kancelárie agentúry CzechTrade. Krajina sa má navyše podľa mapy globálnych odborových príležitostí v budúcom roku stať tiež tretím najväčším predajným trhom automobilov.
Koncern v januári otvoril pri západoindicko meste Pune projektové centrum, kde bude tiež vyvíjať nové vozidlá určené špeciálne pre indický trh. V ďalšej fáze by Pune mohlo poslúžiť ako vývojová základňa pre export áut vyrobených v Indii.