Škoda Auto prestane do menších modelov montovať dieselové agregáty. Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie v budúcom roku, v modeli Rapid o niečo neskôr – nová generácia je naplánovaná na rok 2019.
Podľa šéfa Škody Bernharda Maiera automobilka s dieselovými motormi ráta aj do budúcnosti, ale v menších modeloch prestáva byť táto technológia pre stále prísnejšie emisné limity nákladovo efektívna. Naopak, plánuje rozširovanie pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť pri všetkých veľkoobjemových modeloch.
V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe konceptu Vision E predstaveného tento rok. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou modelu Superb s dieselovým motorom. V roku 2025 bude mať päť modelov na elektrický pohon alebo hybridný pohon a v roku 2030 bude elektrický pohon pri každom modelovom rade.
Elektrické vozidlá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacími motormi. Škoda musí v súčasnosti zvládnuť vysoký záujem o svoje modely, najmä vozidlá SUV. Rozšírila kvôli tomu závod v Kvasinách, kde za posledný rok prijala tritisíc ľudí a v nábore bude pokračovať do konca tohto roka.
Automobilka budúci rok podľa neoficiálnych informácii okrem faceliftu Fabie chystá aj modernizovaný Superb a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá ako prvá využije koncernový dieselový biturbo motor. V nasledujúcom roku príde nový Rapid a na jeho základe firma vytvorí aj mestský crossover. Zároveň sa objaví Superb s hybridným pohonom.
Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern VW zaoberá možnosťou vytvorenia platformy na cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil na trhoch rozvíjajúcich sa krajín, ako je India. Aj po skončení rokovaní o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt beží ďalej a do polovice budúceho roka by malo byť rozhodnuté o jeho pokračovaní na základe ekonomickej analýzy.