K firmám, ktoré sa rozhodli bojkotovať inzerciu na Facebooku sa pridal . Uhrík pripomína kauzu Dieselgate: „Korporácia, ktorá dlhodobo a úmyselne klamala zákazníkov o emisiách áut, tu zrazu ide moralizovať o nejakom zastavení šírenia dezinformácií“
Europoslanec za ĽSNS Milan Uhrík na sociálnej sieti komentoval aktivity veľkých spoločností, ktoré sa rozhodli zastaviť inzerciu na sociálnych sieťach, ktoré podľa nich nedostatočne bojujú s tzv. fake news.
Milana Uhríka zaujal na zozname firiem bojkotujúcich Facebook nemecký výrobca áut Volkswagen, ktorý svoje vozidlá vyrába aj na Slovensku. „To ma podržte. Globálne korporácie idú na chvíľu bojkotovať reklamu na Facebooku (chvalabohu, nikomu nebudú chýbať), lebo Facebook vraj nedostatočne bojuje proti tzv. dezinformáciám (čiže aj proti politicky nepohodlným názorom),“ uviedol europoslanec.
„Medzi tieto firmy sa zaradil aj Volkswagen Slovensko, ktorý chce týmto spôsobom bojovať proti ‘šíreniu falošných správ’. Chápete? Korporácia, ktorá dostala v kauze Dieselgate po celom svete súdne pokuty za viac ako tri miliardy eur, pretože dlhodobo a úmyselne klamala svojich zákazníkov o emisiách áut.
A odrazu ide moralizovať o nejakom zastavení šírenia ‘dezinformácií’,“ pokračuje Uhrík, ktorý si vzápätí položil rečnícku otázku, či nie je výstižné, že práve tí, čo najviac klamú, najviac bojujú za cenzúru iných.
„Nech radšej neklamú a robia dobré autá, načo sa vôbec montujú do politiky?“ pýta sa. Uhrík ďalej citoval slová Jána Cifru zo spoločnosti Websupport, že Facebook používa 2,6 milióna Slovákov a táto sociálna sieť prispieva k polarizácii a radikalizácii spoločnosti aj u nás.
Súčasné dianie v Spojených štátoch svedčí o tom, že stále väčší prím v geopolitike hrajú vlastníci veľkých nadnárodných korporácií, ktorí ich využívajú na ovplyvnenie politiky po celom svete. Volkswagen sa zjavne pridal na stranu demokratov v USA, čo prezrádza globalistické nastavenie vlastníkov tejto korporácie.