Umelá inteligencia vybavuje firmám vo svete až polovicu komunikácie so zákazníkmi. Takmer 60 percent podnikov má takzvaných virtuálnych asistentov. Tí na diaľku vybavia napríklad pracovné hovory či naplánujú stretnutia podľa vopred určených požiadaviek. Vyplýva to zo štúdie MIT Technology Review, na ktorej sa zúčastnilo 550 manažérov z 30 krajín.
Firmy využívajúce pri komunikácii umelú inteligenciu majú podľa prieskumu spokojnejších zákazníkov ako konkurenti. Umelá inteligencia však nie je jediný nástroj, využívaný pri starostlivosti o zákazníkov. Pri nákupoch na internete sa môžu ľudia stretnúť s tzv. chatbotmi, čiže konverzačnými robotmi. Konverzačný robot je program určený na automatizovanú komunikáciu s ľuďmi a dokáže nahradiť pracovníkov call centier.
Umelú inteligenciu využíva napríklad Uber alebo čínsky e-shop Alibaba. U nás sa s ňou firmy zatiaľ iba zoznamujú a za komunikáciou so zákazníkom stojí väčšinou ľudský faktor. Umelú inteligenciu dnes často využíva automobilový priemysel na uľahčenie riadenia vozidiel. Patrí sem napríklad aktívny asistent riadenia, kontrola dodržiavania bezpečnej vzdialenosti medzi autami na všetkých stranách, systém vyhodnocovania dopravnej situácie alebo systém rozpoznávania objektov pred vozidlom.
Veľkú pozornosť venuje umelej inteligencii aj japonská automobilka Toyota. Firma plánuje v spolupráci s Alan Turing Institute zvýšiť plynulosť mestskej premávky pomocou riadiaceho systému novej generácie. Ten sa má prispôsobiť aktuálnym podmienkam v reálnom čase a brať do úvahy viac rôznych typov dopravy.