Čína nesporne patrí k lídrom v oblasti technických inovácií. Najnovšie testuje digitálne platby prostredníctvom rozpoznávania tváre, ktoré zákazníkovi umožňujú platiť úsmevom. Technologickú novinku si môžu ako prví vyskúšať návštevníci reštaurácie rýchleho občerstvenia KFC v meste Chang-čou.
Systém nazvaný Smile to pay (Zaplať úsmevom), rozoznávajúci tváre, má prilákať mladú technologicky orientovanú generáciu. V prevádzke nazvanej KPRO si zákazník objedná pri pulte jedlo, zároveň si nechá oskenovať tvár a zadá číslo svojho mobilného telefónu, čo má fungovať ako ochrana pred zneužitím systému.
„Vďaka kombinácii 3D kamery a algoritmu na takzvanú detekciu živosti je systém Smile to pay schopný efektívne zablokovať pokusy o falšovanie pomocou fotografií alebo videozáznamov iných ľudí,“ uvádza autor tohto systému, spoločnosť Ant Financial, čo je divízia pre digitálne platby internetového predajcu Alibaba.
Samotný telefón na transakciu nie je potrebný. Predpokladá sa, že zákazník sa už zaregistroval do aplikácie Alipay a systém rozpoznávania tváre si aktivoval. Súčasne so skenovaním tváre prebieha overenie telefónneho čísla.
Reťazec KFC v Číne prevádzkuje spoločnosť Yum China, najväčší subjekt vo sfére rýchleho občerstvenia na čínskom trhu so 7 685 reštauráciami. A keďže je kapitálovo prepojená so spoločnosťou Ant Financial, KFC obvykle býva prvým miestom na testovanie ich noviniek.