Ruskí inžinieri dokončili kľúčovú fázu výstavby mosta, ktorý spojí polostrov Krym s ruskou pevninou. Inštalovanie železničného oblúka nad Kerčským prielivom predstavuje v plánoch Kremľa hlavný krok k integrácii polostrova, pripojeného k Rusku v roku 2014.
Obrovský, šesťtisíc ton vážiaci oblúk sa klenie 35 metrov nad úrovňou morskej hladiny. Most dlhý 19 kilometrov bude pre automobilovú dopravu sprístupnený na budúci rok, vlaky po ňom začnú premávať v roku 2019.
Polostrov je spojený s Ukrajinou úzkou šijou, od Ruska ho delí Kerčský prieliv. V súčasnosti sa dá na Krym z pevninského Ruska dostať iba lietadlom alebo trajektom, čo do značnej miery obmedzuje nepriaznivé počasie. Pre Moskvu je výstavba mosta praktickou nevyhnutnosťou viažucou sa na infraštruktúru.
Ruské úrady dúfajú, že most uľahčí ruským turistom pobyt na Kryme a naopak – že krymské produkty sa budú jednoduchšie prepravovať na ruskú pevninu. Jeho výstavba je všeobecne považovaná za jednu z najťažších úloh v stavebných dejinách Ruska. Po dokončení to bude najdlhší most v krajine. Náklady na jeho výstavbu sa odhadujú na tri miliardy libier.