Francúzska kozmetická značka L’Oréal odstráni z obalov svojich produktov slová ako „bieliaci“ či „svetlý“. Urobí tak v reakcii na celosvetové protesty proti rasizmu, uviedla agentúra AFP.
„Skupina L’Oréal sa rozhodla odstrániť z obalov svojej pleťovej kozmetiky slová ako “biely/bielenie”, “svetlý/zosvetlenie” či “bledý”,” píše sa vo vyhlásení. Toto oznámenie nadväzuje na nedávne rozhodnutie značky Unilever.
Tá v Indii a Bangladéši premenuje krém na zosvetlenie pleti s názvom Fair & Lovely (Svetlý a krásny). Unilever vysvetlil, že v tomto názve prestane používať slovo “fair” (svetlý), pretože sa „zaviazal, že bude oslavovať všetky odtiene pleti“.
Tlak na kozmetické či potravinárske spoločnosti, aby v niektorých prípadoch zmenili svoje názvoslovie, sa začal po vypuknutí protestov vyvolaných násilnou smrťou Afroameričana Georgea Floyda a sformovaní sa v podstate už celosvetovo pôsobiaceho hnutia Black Lives Matter.
Firma Johnson & Johnson tak napríklad oznámila skončenie výroby niektorých produktov radu Neutrogena a Clean & Clear, ktoré sa v Ázii a na Blízkom východe predávajú ako krémy na redukciu tmavých škvŕn.
Niekoľko amerických spoločností dokonca zvažuje úplnú zmenu log svojich značiek. Jednou z nich je spoločnosť Mars, ktorej značka Uncle Ben’s má ako logo podobizeň Afroameričana.