Spoločnosť Faraday Future, jeden z najväčších amerických start-upov, predviedla na veľtrhu CES v Las Vegas elektromobil s názvom FF91. K jeho bezkonkurenčným parametrom patrí výkon tisíc koní či dojazd nad 700 kilometrov. No všetko je zatiaľ len na papieri. Faraday Future totiž nemá ani len postavenú fabriku, kde by svoje elektromobily masovo vyrábal, a to už majú budúci rok jazdiť po cestách prvé „kúsky“.
FF91 má byť úplne novou generáciou elektromobilov, ktoré budú napríklad také inteligentné, že majiteľa rozoznajú podľa tváre, teda teoreticky nebudú potrebné nijaké kľúče. Kamera na rozoznávanie tváre by mala byť priamo na B stĺpiku medzi vodičovými a zadnými dverami.
Elektromobil sa podľa špecifikácií rozbehne na 96-kilometrovú rýchlosť už za 2,39 sekundy, čo je lepší údaj ako pri najrýchlejšej Tesle. Tá to zvládne za 2,5 sekundy. Pod kapotou je množstvo lítium-iónových batérií s celkovou kapacitou 130 kW od LG Chem. FF91 sa klasickým pripojením do zásuvky nabije na 50 percent kapacity za 4,5 hodiny, špeciálna rýchlonabíjačka to však zvládne za hodinu.
Elektromobil má disponovať aj určitou autonómnou jazdou a automatickým parkovaním cez mobilný telefón. Rozmiestnené sú v ňom tri radary, dvanásť ultrazvukových senzorov a desať HD kamier. Všetko je v ňom dotykové a na nastavenie jednotlivých funkcií slúži mobil. FF91 má dokonca ako prvé sériovo vyrábané auto obsahovať aj LIDAR, čiže laserový radar.
Hoci je to elektromobil, pripomína skôr počítač na kolesách. Je jedno, kto ho práve šoféruje – načíta si potrebný profil zo spárovaného mobilného telefónu a všetko vrátane naladených staníc na rádiu upraví podľa uložených nastavení.
Viacero odborníkov prešlo do automobilky z BMW, Tesly alebo Googlu. Stojí za ňou napríklad aj Mr Jia, ktorého meno sa spája s expandujúcim multimediálnym čínskym gigantom LeEco.
Faraday Future už dnes prijíma objednávky na tento elektromobil budúcnosti, aj keď je začiatok výroby naplánovaný na rok 2018. Záujemca o FF91 musí zaplatiť zálohu päťtisíc dolárov. Podľa neoficiálnych správ sa má celková cena pohybovať na úrovni 200-tisíc dolárov, čo je za auto s „no name“ značku nemálo.