Dôvera obyvateľov USA k médiám je na historickom dne. Podľa agentúry Gallup až 62 percent Američanov považuje správy za zaujaté a skreslené. Vyše polovica opýtaných zároveň nedokázala uviesť médium, prinášajúce objektívne správy.
Po roku a pol prezidentovania Donalda Trumpa sa americké médiá stali pre Američanov skutočnými Fake News, ako im hovorí prezident. Nie je to však tým, že by im vnútil svoj názor. Médiá si za to môžu samy. Až 44 percent ich obsahu podľa Američanov nezodpovedá skutočnosti. Televízia pritom dopadla horšie ako tlač: minimálne tretinu správ predstavujú podľa respondentov priamo dezinformácie.
Situáciu potvrdzujú aj ďalšie prieskumy. Firma Axios zaoberajúca sa americkými médiami tvrdí, že 72 percent Američanov je presvedčených, že tradičné médiá publikujú falošné alebo úmyselne zavádzajúce správy. Všetky tieto čísla znamenajú, že dôvera USA k médiám je na historickom minime. Kým dnes podľa agentúry Gallup vidí politicky motivovanú zaujatosť vo väčšine spravodajstva 45 percent ľudí, v roku 1989 to bolo len 25 percent.
Podľa agentúry Pew Research 7 z 10 Američanov správy unavujú. Spôsobuje to akási posadnutosť médií Trumpom. Odrazu je ťažké dozvedieť sa, čo sa v krajine deje okrem toho, čo Trump povedal, urobil, pokazil, koho urazil a ako ďaleko sa dostala vyšetrovacia komisia, skúmajúca prepojenie jeho tímu s Rusmi, ktorí vraj pre neho zmanipulovali voľby.
Agentúra Media Research Center zrátala, že 55 percent večerného spravodajstva počas piatich týždňov vlani od 17. mája sa venovalo „ruskej stope“ a Trumpovi. To, čo sa začalo ako súboj s nečakaným prezidentom, sa zmenilo na posadnutosť. Snaha odrovnať Donalda Trumpa sa vrátila ako bumerang a negatívne sa podpísala na ich dôveryhodnosti.