Obchodný reťazec Lidl sa z dôvodu na ochrany životného prostredia rozhodol úplne zrušiť distribúciu týždňových letákov do domácností. Vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do znížených cien.
“V obchodnom roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton. Aktuálne už naše letáky vo svojich schránkach nenájdete, bez ohľadu na to v ktorej časti Slovenska bývate.
Úspora predstavuje približne 1700 ton papiera. Celkovo ušetríme 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70 000 stromov. Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí,” uvádza vo svojom vyhlásení obchodný reťazec. Toto rozhodnutie podľa Lidla oceňujú aj samotní zákazníci.
“Až 86 percent z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou. Plošné zrušenie pravidelnej týždňovej distribúcie papierových letákov do schránok prináša aj finančnú úsporu, ktorú sa sme sa rozhdoli rozhodol investovať do toho najpodstatnejšieho – do svojich zákazníkov. Výrazne a dlhodobo sme znížili ceny množstva zákazníkmi obľúbených produktov,” uviedol reťazec.