Spoločnosť Facebook pristupuje k zákazu reklám, ktoré majú ľudí odrádzať od očkovania. Zákaz, ktorý bude platiť na platformách ako Instagram, WhatsApp, Messenger a podobne, oznámil šéf spoločnosti Mark Zuckerberg.
Aj keď sa Facebook snaží svojich používateľov odradiť od súkromných postov proti očkovaniu, súkromné príspevky na túto tému zakazovať nebude. Spoločnosť Facebook súčasne vysvetlila, že pandémia vyvolaná vo svete koronavírusom SARS-CoV-2 len zdôrazňuje význam preventívneho správania v oblasti zdravia.
Facebook uviedol, že odborníci na verejné zdravie sa zhodujú, že ešte istý čas potrvá, kým bude k dispozícii schválená a široko dostupná vakcína proti koronavírusu SARS-CoV-2. „Sú však kroky, ktoré môžu ľudia urobiť, aby zostali zdraví a v bezpečí,“ pripomenula spoločnosť vo svojom vyhlásení na margo očkovania.
Predpokladá sa, že vakcíny proti koronavírusu nového typu by mohli byť kľúčom k prekonaniu súčasnej pandémie. Na ich vývoji pracuje vo svete viacero laboratórií. USA si vopred objednali milióny dávok vakcín, ktoré v súčasnosti vyvíjajú spoločnosti Pfizer a Moderna, ale aj spoločnosti AstraZeneca, Johnson & Johnson, Novavax a Sanofi.
Platforma Facebook už zakázala „dezinformácie a konšpirácie“, ktoré svojimi analýzami odhalili inštitúcie verejného zdravotníctva ako Svetová zdravotnícka organizácia a Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb.
Avizovala, že naďalej bude povoľovať reklamy, ktoré sa nejakým spôsobom týkajúce regulácií prijímaných vládami v súvislosti s očkovaním. Facebook súčasne plánuje spustiť v USA informačnú kampaň, ktorá bude propagovať očkovanie ľudí proti sezónnej chrípke. Technologickí giganti ako Facebook sú pravidelne obviňovaní z toho, že umožňujú rozmach antivakcinačných hnutí.
Podľa amerických zdravotníckych úradov dosiahol počet detí, ktoré dovŕšia dva roky života bez akejkoľvek vakcinácie, viac ako 0,9 percenta spomedzi detí narodených v roku 2011 a 1,3 percenta v prípade detí narodených v roku 2015. Počet žiadostí o výnimky z očkovania v USA stúpa.