Medzinárodnú architektonicko-urbanistickú štúdiu na komplexnú obnovou bratislavskej Hlavnej stanice chcú Železnice Slovenskej republiky v spolupráci s hlavným mestom vyhlásiť do konca roka. „Táto štúdia by mala presne ukázať, ako by mala vyzerať Hlavná stanica a predstaničné námestie v budúcnosti. Ruka v ruke s tým ide modernizácia infraštruktúry Hlavnej stanice. Bude to veľký projekt,“ avizuje generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč.
Odhadované náklady na rekonštrukciu len samotnej infraštruktúry ako koľajiska či predĺženie nástupíšť sú podľa jeho slov vo výške 147 miliónov eur. Železnice deklarujú, že chcú v projekte postupovať maximálne profesionálne a snažiť sa, aby bol financovaný predovšetkým zo zdrojov Európskej únie.
Minulý rok vyčlenila vláda železniciam 2,8 milióna eur na komplexnú rekonštrukciu Hlavnej stanice. Dôvodom boli aj tohtoročné májové majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji. Železnice tvrdia, že sa dotácie nedotkli a čiastkové úpravy budovy pred hokejovým šampionátom realizovali vo vlastnej réžii a z vlastných zdrojov.
Nedávno zverejnená štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie – Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať.