Pandémia nového koronavírusu negatívne ovplyvnila príjmy až polovice Slovákov. Ukázal to prieskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorého sa na prelome apríla a mája zúčastnilo 505 respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov.
Až vyše tretina z nich pritom uvádza pokles príjmov v porovnaní s obdobím pred pandémiou, 12 percent opýtaných prišlo o príjmy úplne. Asi 40 percent respondentov pritom uvádza, že pandémia nemala na ich príjmy nijaký vplyv a ich zárobok je na rovnakej úrovni, ako predtým.
Nová situácia však mení aj nákupné zvyky časti Slovákov. Približne štvrtina respondentov prieskumu totiž tvrdí, že počas pandémie nakupuje menej, ako boli predtým zvyknutí. Naopak 17 percent opýtaných tvrdí, že nakupuje viac a do zásoby. Nákupné zvyky nezmenilo 60 percent respondentov.
Čo sa týka frekvencie nakupovania potravín a drogérie, v tomto čase je najčastejšie preferované raz za týždeň, čo uvádza 36 percent opytovaných. Okolo 20 percent respondentov nakupuje častejšie ako raz za týždeň a rovnaké percento chodí na nákup nepravidelne, teda vždy, keď potrebujú dokúpiť presne to, čo im chýba. Raz za 14 dní chodí nakupovať 16 percent opýtaných.
V súvislosti so zatvorením kamenných predajní, ktoré predávajú iný sortiment ako potraviny a drogériu, niektorí Slováci začali preferovať nákup v online prostredí. Zhruba štvrtina uviedla, že online nakúpila lieky a zdravotné pomôcky alebo nové oblečenie. Viac ako pätina respondentov cez e-shopy kupovala elektroniku. Štvrtina Slovákov tvrdí, že v posledných týždňoch nenakúpila online vôbec nič.