Zhotovitelia stavby diaľničného tunela Višňové, talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská spoločnosť Dúha, prezentovali obidve prerazené tunelové rúry. Podľa hlavného inžiniera stavby Milana Čičku prerazili južnú tunelovú rúru 28. augusta a severnú tunelovú rúru 6. septembra 2018. Doplnil, že po dokončení tunela Višňové, ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku a siedmy najdlhší v Európe, s celkovou dĺžkou 7450 metrov.
“Dokopy zhotoviteľ vyrazil 14887 metrov a vyvezených bolo 1,6 milióna kubických metrov zeminy. Razilo sa dvomi metódami – novou rakúskou tunelovacou metódou a talianskou tunelovacou metódou. Priemerný výkon bol 12,75 metra za deň. Raziť sa začalo v apríli 2015 a razba trvala 1250 dní. Celkovo pracovalo na tuneli v dvoch zmenách 100 až 150 ľudí,“ uviedol Čička.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete v roku 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice. Termín skončenia (december 2019) sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť až koncom roka 2020.