Počet zaregistrovaných nových automobilov v Európe v júni 2025 klesol medziročne o 4,4 % na 1,25 milióna vozidiel. Ukázali to v stredu údaje spoločnosti Jato Dynamics.
Zatiaľ čo celkový predaj áut klesol, čínske automobilky naberajú na sile a získavajú rekordný podiel na európskom trhu na úkor tradičných západných značiek, ukazujú údaje Jato Dynamics.
Čínske automobilky expandujú a prenikajú na európsky trh, ktorému tradične dominujú európske a americké značky. Pomáhajú im nižšie ceny uprostred prechodu na elektrické vozidlá.
To vyvolalo napätie v obchode medzi Európskou úniou (EÚ) a Čínou vrátane sporu o clá, ktoré Brusel zaviedol na elektromobily vyrobené v Číne pre štedré dotácie od vlády v Pekingu, čo podkopáva európskych výrobcov.
Čínske značky dohromady v 1. polroku 2025 takmer zdvojnásobili svoj podiel na európskom trhu na 5,1 %, čo je tesne nad podielom Mercedes-Benz (5,2 %), uvádza sa v správe.
Registrácie čínskych vozidiel od začiatku roka vzrástli o 91 %. BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor a Xpeng je päť mien, ktoré stoja za týmto nárastom, pričom samotný výrobca elektrických áut BYD zaznamenal v prvých šiestich mesiacoch tohto roka nárast predaja o 311 % na 70.500 kusov.
Automobilová skupina Stellantis zaznamenala zase najprudší pokles trhového podielu spomedzi hlavných automobiliek na 15,3 % zo 16,7 % v predchádzajúcom roku. Druhý najväčší pokles v polročnom období vykázala Tesla, na 1,6 % z 2,4 % v minulom roku.
Registrácie batériových elektrických vozidiel (BEV) v prvom polroku prvýkrát prekročili jeden milión kusov a dosiahli 1,19 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 25 % a podiel na trhu vo výške 17,4 %.
Sign in
Welcome! Log into your account
Forgot your password? Get help
Password recovery
Obnova hesla
Heslo Vám bude zaslané e-mailom